پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست،قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان
نوشته شده توسط : گل نسیم

پیچ و رولپلاک نما با کیفیت عالی برای حفظ زیبایی و در کنار هم نگه داشتن سنگ های نمای ساختمان است. ایمن سازی نما با پیچ و رولپلاک نما روشی کاملا مقرون بصرفه است که در کوتاه ترین زمان توسط پرسنل کفساب پلاس با طناب یا راپل بدون نیاز به داربست در ارتفاعات انجام می شود.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

هدف از انجام اینکار استحکام بخشی از نمای ساختمان با صرف هزینه تعمیرات کمتر می باشد. شامل کارهایی هست که به کمک آن از ریزش سنگ های شل شده و در حال افتادن جلوگیری می کند. و تمام این کارها به دلیل ایمن سازی و محکم کردن سنگ های نمای ساختمان انجام می گیرد. کلیه سنگ های نما به کمک پیچ و رولپلاک اسکوپ می شود.

اصولی که باید در پیچ و رولپلاک نما باید رعایت شود

پیچ کردن سنگ نما اصول خاصی دارد که شرکت باید آشنایی کاملی با این اصول و قواعد داشته باشد تا به بهترین نحو صورت بگیرید و مانع بروز مشکل شود. طبق استاندارد جهانی پیچ کردن سنگ باید در هر 4 سانت صورت گیرد. و در سنگ های که وضعیت آنها خوب نیست باید از دو یا چند پیچ استفاده کرد. تا مقاومت سازی در سنگ نما به درستی انجام شود.

وسایل لازم برای نصب پیچ و رولپلاک نما عبارتند از:

✔ استفاده از دریل جهت سوراخکاری در سنگ نما

✔ رولپلاک به اندازه تعداد پیچ

✔ به تعداد کافی پیچ های 5 سانتی

✔ دریل پیچ سفت کن که برای محکم کردن پیچ پشت سنگ نما

✔ بکارگیری چسب کاشی و سرامیک بر روی پیچ به عنوان بتونه

✔ استفاده از کلاه ایمنی برای امنیت جانی پرسنل

✔ استفاده از سطل برای نگهداری وسایل رولپلاک در حین کار

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

این یکی از روش های جدید و ایمن برای انجام کار در ارتفاع ساختمان ها می باشد. و در واقع یکی از بهترین روش های کم هزینه برای اجرای خدمات در ارتفاع و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان است. در اجرای روش پیچ و رولپلاک نما با طناب(راپل) دیگر نیازی به داربست یا کلایمر نیست و تمام کارها با استفاده از طناب توسط افراد متخصص در ارتفاع انجام می شود.

 

پیچ و رولپلاک نما در تهران

تمام کارهای پیچ و رولپلاک نما در تهران با طناب های راپل در ساختمان های بلند و برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمام این ساختمان های بلند در تهران در نمای خود از سنگ و چوب و یا مواد تزئینی دیگر استفاده می کنند.

که با توجه به بارندگی، آب به پشت سنگ نمای ساختمان نفوذ کرده و موجب خرابی ساختمان و ریزش سنگ و ... می شود برای جلوگیری از خرابی باید از پیچ و رولپلاک نما استفاده کرد. شرکت کفساب پلاس با تجربه ی کاری زیاد و نمونه کارهای فراوان این کار را به بهترین نحو و مناسب ترین قیمت انجام میدهد.

عوامل مهم که در قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیر می گذارد

سنگ نما ساختمان

قیمت پیچ و رولپلاک نما برای سنگ های گرانیت، مرمر،سنگ های رومی، سنگ های کریستال ،دهبید و بقیه سنگ ها متفاوت است.

ساختار سنگ نما

ساختار سنگ از نظر رگه و بافت در قیمت پیچ و رولپلاک نما تاثیر میگذارد. مثلا سنگ نما 10 ساله نسبت به سنگ نما 5 ساله کیفیت پایین تری دارد و باید پیچ های بیشتری مصرف کرد. و حتی در حین کار ممکن است سنگ قدیمی کامل تعویض شود.

محیط انجام کار و راپلکار

هزینه پیچ و رولپلاک نما یک ساختمان 5 طبقه با دو نفر نیروی راپلکار بیشتر از هزینه پیچ کردن سنگ نمای یک ساختمان 3 طبقه با یک نیروی راپلکار است.

فصول انجام کار

در سرمای زمستان انجام پیچ و رولپلاک نما کار سخت تر می شود و طبعا قیمت آن در فصل تابستان ، کمی ارزانتر خواهد شد.

نوع مواد و مصالح در نما

نوع مصالح ساختمانی به کار رفته در پشت سنگ مانند نوع سیمان، نوع ماسه، مقدار آب موجود در سیمان می تواند تعیین کننده عمر نگهداری سنگ روی نما را افزایش دهد. مثلا اگر ملات پشت سنگ از سیمان درجه 2 و 3 باشد. فرآیند سوراخ کردن سنگ با دقت بیشتری انجام می گیرد. و کار بیشتر طول می کشد و قیمت پیچ و رولپلاک نما بالاتر خواهد رفت.

ابعاد و اندازه سنگ نما

ابعاد سنگ در مقدار استفاده از پیچ رولپلاک نما، درپوش پشت پیچ و دریل کاری تاثیر مستقیم دارد. مثلا قیمت پیچ و رولپلاک نما برای سنگ 40*40 کمی ارزانتر از سنگ با ابعاد 60*60 است. سنگ 60*60 ممکن است 6 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد! سنگ 40*40 به طور کل ممکن است 4 عدد پیچ و رولپلاک نیاز داشته باشد.

سایز مناسب پیچ برای ثابت و مهار کردن سنگ نما

به منظور مهار سازی سنگ نمای شل و لق، پیچ های مورد استفاده دارای طول و ضخامت متفاوتی هستند. که اندازه آنها به ضخامت و ملات پشت سنگ بستگی دارد بفرض برای ضخامت سنگ 1.5 سانتی پیچ 6 سانتی و برای سنگهای به ضخامت 5/2 تا 3 سانتی پیچ 8 سانتی مناسب است.

همینطور با افزایش سایز پیچ برای سوراخ کاری سایز مته تغییر می کند. در کل سایز پیچ بایستی با ضخامت سنگ و ملات پشت سنگ برابر باشد. همچین طول رولپلاک بایستی به ضخامت ملات پشت سنگ باشد. از خصوصیات خوب پیچ ها مقاومت در برابر زنگ زدگی و مقاومت کششی است.

انواع رولپلاک موجود برای مهارسازی سنگ نما

رولپلاک توکار

پر کاربردترین رولپلاک برای پیچ کردن سنگ نما مربوط به رولپلاک توکار است که با ملات در اکثر ساختمان ها استفاده می شود ، پس از سوراخ شدن ملات پشت سنگ و قرارگیرِ رولپلاک توکار براحتی سنگ را میتواند با ملات پشت آن اسکوپ کرد. با توجه به تنوع بالای این رولپلاک ها، انتخاب اندازه آنها بسته به سایز پیچ تغییر می کند.

رولپلاک لبه دار روکار

کاربرد این رولپلاک بیشتر در نصب قطعات روی سطوح می باشد. لبه روی رولپلاک سبب می شود همه ی رولپلاک داخل سطح کار نرود ، و سر رولپلاک با گیر کردن روی لبه سطح کمک می کند تا با بستن پیچ بدون چرخش در داخل سطح، باز شده و بتواند قطعه را نگه دارد . این مدل از رولپلاک کمتر در نما استفاده می شود.

رولپلاک فشیر

این رولپلاک وظیفه دارد دارد بدون هیچ ملاتی قطعه را بر روی سطح نصب کند. این رولپلاک با جمع شدن در پشت سطح به خود سطح گیر میکند و به خوبی قطعه را مهار می کند.

رولپلاک پروانه ای

رولپلاک بعد از قرار گیری در داخل سطح به صورت شاخه ای باز می شود و لبه های آن به قسمت های مختلف گیر میکند این رولپلاک در مهار کردن سنگ نما کاربرد دارد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج

شرکت کفساب پلاس بهترین خدمات در زمینه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج و تهران فعالیت دارد. این خدمات شامل مجموعه فعالیت هایی است که طی آن سنگ های ساختمان کاملا محکم و ایمن می شوند تا بر سر عابران و رهگذران نریزند. ساکنان مناطق تهران و کرج نیز میتوانند از خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه ما استفاده نمایند.

انواع پیچ و بهترین نوع آن در پیچ و رولپلاک نما

پیچ های استیل

از بهترین نوع پیچ هستند. در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند. پیچ های استیل قیمت بالاتری نسبت به پیچ های فولادی و گالوانیزه دارند. بخاطر گران بودن این پیچ ها فقط به درخواست کارفرما و قبول هزینه پیچ از آنها استفاده می شود.

پیچ های فولادی

بعد از پیچ های استیل بهترین نوع پیچ فولای است. از فولاد درجه یک و گالوانیزه ساخته شده است. دارای رزوه های مناسب می باشد. دارای گل پیچ مناسب برای راحتی در هنگام سفت کردن می باشد.

پیچ های گالوانیزه طلایی رنگ

از آهن ساخته شده است و روکش گولوانیزه دارد. قیمت پایین تری نسبت به پیچ های فولای دارد. بعد از گذشت 4 یا 5 سال زنگ می زنند. استفاده از این پیچ ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

برطرف کردن ریزش سنگ با پیچ و رولپلاک نما

ریزش سنگ به یک مسئله خیلی بزرگ در شهرها تیدیل شده است چون اگر سنگی از نمای ساختمان کنده شود و بریزد باید حتما تمام خسارت ناشی از آن را پرداخت کنید. اگر خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را به یک شرکت معتبر و مطمئن بسپارید دیگر نگران ریزش سنگ نما نیستید و خیالتان راحت و آسوده می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران

 





:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , پیچ و رولپلاک سنگ نما در تهران , پیچ رولپلاک نما با طناب , پیچ رولپلاک نمای سنگی , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج , پیچ و رولپلاک سنگ نما , قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران , پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست , پیچ رولپلاک سنگ‌ نما با راپل , رولپلاک نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: پیچ و رولپلاک نمای ساختمان شرق تهران،پیچ و رولپلاک نما،قیمت پیچ و رولپلاک نما ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: